Autor |
Wiadomość |
Leny
Ścigant
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 289 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BB
|
Wysłany:
Śro 18:31, 06 Gru 2006 |
 |
a kupno SR20DET i swap to kolejne 10K  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
eMGee
Racer
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 71 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BB
|
Wysłany:
Śro 19:13, 06 Gru 2006 |
 |
No właśnie... Mam to co mam i nie narzekam  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
SibeRash
Ścigant
Dołączył: 20 Paź 2006
Posty: 174 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Czechowice-Dziedzice >>>>os.Północ<<<<
|
Wysłany:
Śro 22:43, 06 Gru 2006 |
 |
kupiles to i tego sie trzymaj a pozatym jaki to ma sens jak i ten silnik i ten sie da spoko wytuningowac to nie ma byc maszynka do dragracingu tylko do 300km visual i tyle  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
jarek1111
Ścigant
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 229 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zabrzeg
|
Wysłany:
Śro 23:08, 06 Gru 2006 |
 |
niestety nie łatwo jest osiągnąć 300km wież mi zaczynają sie takie schody ze szok
z poj 1,8 było by czeba ladować z 1.7 bar co wiąrze sie z odpręrzeniem silnika i
przewaznie wymianą turba nie wiem jak jest w twoim przypadku ale ogulne zasadysa dla wszystkich silników zwłaszcza doładowanych |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
SibeRash
Ścigant
Dołączył: 20 Paź 2006
Posty: 174 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Czechowice-Dziedzice >>>>os.Północ<<<<
|
Wysłany:
Czw 11:17, 07 Gru 2006 |
 |
no to wiadomo ze nie jest az tak latwo ale emgee mowil ze w miare swoich funduszy bedzie postepowal z tuningiem i wszystko wymienial az do tych 300km  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
eMGee
Racer
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 71 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BB
|
Wysłany:
Czw 15:33, 07 Gru 2006 |
 |
Wymiana turbo to podstawa w tym silniku, bo ta seryjna T25 przy 210KM już dmucha na maksa swoich mozliwosci. T28, a pozniej jakas jej nowsza odmiana to podstawa.
Kiedy wreszcie ta zamówiona pompa przyjdzie z usa zaczne sie rozglądać za rzeczami z wiazanymi z zawieszeniem, i hamulcami (mysle o EBC Green albo Red Stuff). Pozniej wydech 2,5", BOV i intercooler większy, pozniej własnie większe turbo i reszta. Moze w rok sie uwine  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
SibeRash
Ścigant
Dołączył: 20 Paź 2006
Posty: 174 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Czechowice-Dziedzice >>>>os.Północ<<<<
|
Wysłany:
Czw 18:31, 07 Gru 2006 |
 |
no i widzicie chlopak ma wszystko rozplanowane tak trzymac  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
eMGee
Racer
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 71 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BB
|
Wysłany:
Czw 19:16, 07 Gru 2006 |
 |
No mam rozplanowane, i narazie jakos sie udaje działac wg planu
Z mniej istotnych rzeczy zmieniam tez tapicerke na szaro-czerwoną, mam już tylną kanape i świeżą wykładzine bagaznika  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
hektor
Racer
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 49 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: czecho
|
Wysłany:
Czw 20:05, 07 Gru 2006 |
 |
Źródło [link widoczny dla zalogowanych]
Cytat: |
Chciałem napisać po krótce co zrobić z CA18DET (niektóre dotyczą też SR20DET) alby dostać parę kucy.
Wydech na 3" jeśli nie przeszkadza Ci huk rury (wystarczy też 2,5” – jeśli masz auto do jazdy na codzień) - normalnie jest 2" Nissan zrobił tak specjalnie! Uzasadnia to tym że spaliny które docierają do katalizatora przy większej średnicy zdążyły by się schłodzić a to daje w kość katalizatorowi. Zasada rury wydechowej jest taka: nie ma sensu liczyć długości falowych i uważać na przewymiarowanie w autach z turbiną to jest nie istotne. Tłumik wystarczy tylko jeden - końcowy (turbina odwala większość roboty).
Spodziewany przyrost mocy nawet do 20KM (w S14 podobno 30KM!!!)
Wałki rozrządu. Prostsze niż się wydaje pasują jak ulał z silnika CA16DE i z silnika CA18DE. Na wałkach od CA16DE przyrost mocy około 12KM ale nie równa praca na wolnych obrotach. Od CA18DE (silnik bez turbiny) przyrost około 6KM ale równa praca i brak obaw że spotkają się zawory z tłokiem . Mowa o wałkach ssących - wydechowe są identyczne. Proste no nie? - To spróbujcie takie wałki znaleźć!!
Ciśnienie doładowania. Hmm nie mam dokładnych danych ale wiem z autopsji że przy ciśnieniu 0,6bar mam koło 150KM a przy 0,8 170KM. Aby regulować ciśnienie doładowania turbiny potrzebny jest Manual Boost Controler. Zrobiony przez Jarkowego kosztuje 100PLN.
Intercooler. Zassane powietrze przy temp 30 stopni i sprężone do 1bar uzyskuje temp 70-75 stopni a gęstość swoją zmniejsza o 30% (mniej więcej). Znaczy to że teoretycznie moglibyśmy mieć 30%mocy więcej. Żaden intercooler jednak nie schłodzi powietrza z powrotem do tej temp. ale można się spodziewać 15% przyrostu mocy czyli nawet 20KM. Jednak to nie jedyne zadanie intercoolera Jeśli powietrze ma taką wysoką temp. to zachodzi spalanie stukowe i z doładowania do np. 1,2 bara nici - wiem o tym aż nazbyt dobrze. Tak na marginesie intercoolery w 200SX to wg. mnie akumulatory ciepła!!! bo mój jak go wyjąłem był zatkany błotem, a ta mała dziurka powietrza w zderzaku jest śmiechu warta. Rozmiar – każdy, byleby był większy od seryjnego i umieszczony przed chłodnicą.
Turbina - zamieniamy T25 na T28, lub każdą inną większą turbinę. T28 jest Plug&Play. Jeśli bierzemy inną to najczęściej od razu z kolektorem a’la baranek.
Chip - w S13 to bardzo prosty eprom jego odpowiednie przeprogramowanie daje minimum 30KM i pozwala na doładowanie większe niż 1bar (normalnie ECU skraca czasy wtrysku aby go nie przekroczyć)
Układ paliwowy – Seryjny powinien zaopatrzyć silnik w paliwo nawet do 300KM. Powinien, ale bardzo często nie daje rady przy seryjnym aucie. Najlepiej zmienić od razu gdy zacznie przerywać auto. Gdy zaczynamy modyfikacje jest to obowiązkowa rzecz do zmiany na wydajniejszą. Polecane Wallbro High Pressure 255l/h. Wystarczy też 200l/h – Pompa Wallbro robiona dla Magnetti Marelli. Cena ok. 400PLN
Filtr-stożek - nie słyszałem żeby coś dawał poza hałasem. Ale na zdrowy rozsądek spójrzcie na dziurkę którą zasysa się powietrze do filtra - śmiechu warte - subarynka WRX ma tą średnice 4x większą. Zdrowy rozsądek mówi że to coś musi zmienić! Jeśli montujesz stożek, nie zapominaj o air box. Jest to „pudełko” które odgradza stożek od gorącego powietrza z silnika. Zakładanie stożka zdaniem kilku osób nie ma sensu bez odgrodzenia go od silnika i zapewnienia dużej ilości zimnego powietrza. Ciepłe powietrze może pogorszyć osiągi. Alternatywą jest sportowa wkładka do filtra renomowanej firmy.
Spryskiwacz wody na intercooler - to kolejnych 5-10 stopni chłodniejsze powietrze (niedługo opiszę jak to zrobić za pomocą 2metrowego wężyka bez żadnych nakładów pracy i finansowych )
Świece zapłonowe. Nic nie dają jakieś "sportowe" zamienniki. Ale zwykła świeca może nie dać iskry powyżej 1bar - dlatego mam platynówki NGK
Większy przekrój węży między turbiną a przepustnicą. Na pewno coś dan nawet 5KM (przy 3") ale znacznie wzrasta turbodziura.
Sprzęgło – seryjne może nie dać rady. Będzie się ślizgać i nici z przeniesienia mocy na asfalt. Polecane Exedy do 300KM lub spieki.
Jeśli to wszystko będzie ze sobą grało. Wyciągniemy z ok. 300KM z 1.8L.
Aby to osiągnąć najlepiej na początku zrobić remont silnika, aby wszystko nie zakończyło się z hukiem obracanych panewek. Jeśli nie to musicie być pewni stanu swojego silnika.
Dodatkowo polecam zamontować zegary: ciśnienie doładowania, Air Fuel Ratio, ciśnienie i temperatura oleju. Dla chętnych EGT. Cztery pierwsze są praktycznie niezbędne. Mogą uratować silnik przed uszkodzeniem, a nas przed wydatkami.
Tuning dla drifterów:
Dodatkowo do powyższego setupu obniżamy i utwardzamy zawieszenie. Montujemy rozpórki aby auto nie pracowało i nie rozjeżdżało się. I najwazniejsza rzecz SZPERA. Jeśli nie masz w S13 – a niewiele aut ma, to wtedy są dwa wyjścia:
elektroszpera – na stałe zespawany dyferencjał. Jazda codzienna uciążliwa. Na pewno w końcu się rozleci i wtedy spawamy od nowa ( za którymś razem trzeba zmienić na niespawany)
LSD z S14/S14a – z małymi modyfikacjami pasuje do S13. Polecam każdemu kto chce driftować. Bo drifting możliwy jest tylko ze szperą. Jedno koło w poślizgu (seria) powoduje, że to nie jest drifting Taka przyjemnośc to koszt LSD, oleju do LSD Motul 90PA, i małych modyfikacji przy naszym aucie. Nadmieniam, że w wypadku takiego zabiegu nie będziemy mieli ABSu gdyż są inne czujniki. |
[link widoczny dla zalogowanych]
POLECAM  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
eMGee
Racer
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 71 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BB
|
Wysłany:
Czw 20:15, 07 Gru 2006 |
 |
Znam, znam jestem tam zarejestrowany
Nie raz dokładnie przeczytałem, bardzo fajny, pomocny tekst, w dużej części opierałem się na nim wybierając kolejnośc modów, min. dlatego zaczałem od "Polecane Wallbro High Pressure 255l/h"  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|