FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 calibra turbo Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
jarek1111
Ścigant



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zabrzeg

PostWysłany: Pon 0:32, 13 Lis 2006 Powrót do góry

witam chce dzisaj zaprezętować cali turbo nie wszyscy znaja historie tego teraz już kultowego samochodu cali turbo ruzni sie od innych calibr przedewszystkim mechanika jaka została w nim zastosowana
silnik c20let jak na lata 90 dysponowal ogromna moca jak na tamte czasy moca 204km i 28o nm co dawało cza przyspieszenia 6,9s i predkośc 250km\h najmniejszy wspulczynik oporu powietrza cx0,26 do dzisaj najlepszy w seryjnej produkcji aut stały napend na cztery koła i skrzynia 6biegowa w tamtych latach to szczyt techniki i do dzisiaj mało aut ma 6 biegów
pisze tego prosta bo wlasnie mija rok od czasu jak zaczela sie moja przygoda z tym moim turbaskiem było ruznie od eufori do rozpaczy ale powiem tak ze to auto ma dusze i czeba go okielznac i nawet pokochac jak kogoś bliskiego auto ma kaprysy jak każda kobieta cza niesamowitej cietpliwości i wytrwalosci żeby nim jeżdzić
awiec było tak
auto kupiłem z padnietym silnikiem w stanie rozpaczliym
zaczą sie remąt silnika szlif wału bo własnie to było przyczyna usterki
po uruchumieniu silnika i prubnych jazdach niestety ze mimo zapewnień okazało sie sprzedającego naped tylnych kół nie dzała
niestety to był środek zimy i napęd był poczebny więc po 6 godzinach walki z skrzynką rozdzelczą udało sie ją wymontować z auta
niestety przekladnie kątowa była wymleta (brak oleju w skrzynce )
zaczely sie poszukiwania całej skrzynki ceny były zabujcze ok 1500za urzywana w niewiadomym stanie ale zdobyłem i z dwuch skrzynek zrobiłem jedną naped zaczą dzalac ale frajda była środek zimy sniegu co nie miara a autko śmigsa jak w lecie niesamowite
nadeszła wiosna i mozna było troche poiszaleć niestety padło sprzęgło
roztargało tarcze sprzegłową przy jakimś tam pomiarze przyspieszenia
g techem potem pekały wężwe chłodnicze stukały samoregulatory kture było czeba wymienić nastepnie silnik został rozebrany i swoznie korbowodów poszły do remątu u papli pare awari elektryki i alternatora
po tych wszystkich katastrofach cali zaczła jeżdzić jednak spalanie bęzynki było wysokie jakieś 11l więc cza było zał gaz koszt duży
bo instalka była nie zwykła wydajnośc niej to 250km
następnie załozyłem nowe koła felgi17 i opony niestety było cza kupić nowe ze względy na naped ktury nie tokeruje najmniejszyszy rużnic w obwodach opon zbilrzal sie wyjazd na zlot CT do Modlina w trakcie przygotowań i prób jakie robiłem z robinem na dzeń przed wyjazdem
znowu roztargałem tarcze sprzęgłowa został mi jedeń dzeń na wymiane
niestety w cali turbo wiąże sie to z rozbiurką całego dołu i wyjęciem skrzyni po ok 6 godzinach w calim siedzało nowe sprzęgło byłemzadowolony ze sie udało w czwartek a w piątek był wyjazd
nie obylo sie bez drobnych regulacji auta po drodze ( zbieżność sprzęglo i biegi ) ale autko sprawiło sie świetnie i czas jaki uzyskało tesz nie najgorszy 14,7 na 1\4 od tego czasu jest spoko autko jeżdzi i nawet bez awaryjnie więc zaczołem sie zastanawiać co by tu zrobić żeby podnieść moc i trafil sie komp od kolegi z klubu na 270km więc go łyknołem teraz pozostało mi reszte auta dostosować do niego
plany na przyszły rok są duze narazie nie będe pisał okaze sie co sie da zrobic powiem jedno do tego autka cza miec anielską cierpliwość
wszystko robie przy nim sam od elektroniki na kołach koncząc
powiem tylko ze na wiosne silnik przejdze mody


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
cichy812
Outsider



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Czechowice-Northampton

PostWysłany: Pon 0:42, 13 Lis 2006 Powrót do góry

bo calibry sa exstra,oczywiscie gratki za wiedze i umiejetnosci


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cichy812 dnia Pon 15:02, 13 Lis 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
B.J.
Outsider



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Czecho

PostWysłany: Pon 2:47, 13 Lis 2006 Powrót do góry

hmmmm.. myśle że tu juz nic nnie trza komentować - Cali wypass i do tego baaardzo szybka. Teraz to juz tylko trza w niej usiąść i doświadczyć tego na własnej skórze.
Pozdro Jarek i gratuluje niezykłych umejętności i jeszcze bardziej niezwykłej cierpliwości. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Robin
Racer



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: B-B

PostWysłany: Pon 11:11, 13 Lis 2006 Powrót do góry

Ja również Jarku gratuluje Ci Cali a przede wszystkim wiedzy i umiejętyności jakie posiadasz.
Pozdrowionka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jarek1111
Ścigant



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zabrzeg

PostWysłany: Pon 13:04, 13 Lis 2006 Powrót do góry

a dzieńkować dzieńkować jednak największe zmiany będąw przyszłym roku jest dalszy ciąg histori właśnie kupiłem termostat po w cali chłodem powiało zreszta juz 3 robią lipe


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Thomas
Racer



Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ZABRZEG

PostWysłany: Pon 21:01, 13 Lis 2006 Powrót do góry

no Jarku Cali Wypas:) fajne autka:) musisz mnie kiedyś przewieść tą Turbo jak zrobisz już z nią hihi pozdrawiam Smile i także Gratuluje Smile Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
brute
Erotoman Gawędziarz



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z nienacka

PostWysłany: Wto 17:04, 14 Lis 2006 Powrót do góry

powiem tak !! mialem okazje przejechac sie juz cali turbo i moje wrazenia sa niesamowite , co naped na 4 kolo to naped na 4 kola Very Happy Very Happy !! jezeli chodzi o wyglad cali to o gustach sie nie mowi Razz
pozdro jarku i zycze powodzenia w dalszych przerobkach


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
przemo
Outsider



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Knw

PostWysłany: Pią 16:38, 17 Lis 2006 Powrót do góry

czapki z głów dla tego pana! Smile
podziwiam za to że tyle czasu i pracy włożyłeś w to auto i... jeszcze masz mało!! Smile
...to właśnie jest pasja!!!
powodzenia w dalszych modyfikacjach!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smoku
Young Racer



Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: bielsko-biała

PostWysłany: Sob 20:30, 18 Lis 2006 Powrót do góry

zawsze mi sie podobały calibry
z takim silnikiem napewno ladnie to lata
tylko w te 11 litrów przy 2.0 turbo ciezko mi uwierzyc :
taki wynik to chyba w trasie heh
nie no jajcze powiedz ile ci to pali w trasie , ile w miescie a ile jak sie scigasz?
jak mozesz to powiedz cos o potencjale takiej jednostki bo szczerze nie znam sie na calibrach i tych silnikach
rozumiem ze pewnie masz albo bedziesz ogarnial wydech
elektronika wiadomo
ale ile moze wytrzymac taki silnik bez zakuwania?

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jarek1111
Ścigant



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zabrzeg

PostWysłany: Sob 20:41, 18 Lis 2006 Powrót do góry

niemcy podają ze fabryczny silnik poza turbina wyczymóje coś ok350km
potem zaczynają sie schody tloki korby odprężenie
w trasie ostatnio spaliła ok 9l gazu średnia z przejechania blisko 800km
wiesz jak sie rozpedzi i dasz 6 tke to komp pokazuje spalanie ok 6lprzy 100km\h po miejscu spalanie jest duze przy ścidach lepiej nie pytać komp jest poza skalą a skala to 40l na100km
niestety narazie mam problemikz tym nowym kompem niewiem gdze tkfi
problem czy program jest jakiś kijowy czy w autku coś nie wydala
narazie doszlem ze sonda lamda coś fiksuje


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin